هیئت انصارالمهدی شهرستان بیرجند

هیئت انصار المهدی در واقع تشکیلاتی است، متشکل از اعضایی که اساساً با هدف ترویج فرهنگ قرآن و عترت و زنده نگهداشتن سنت عزاداری با روال اجرایی برنامه های هفتگی، ماهانه و یا مناسبتی فعالیت می نماید.
هیئت انصارالمهدی شهرستان بیرجند

هیئت انصارالمهدی شهرستان بیرجند


هیئت انصار المهدی در واقع تشکیلاتی است، متشکل از اعضایی که اساساً با هدف ترویج فرهنگ قرآن و عترت و زنده نگهداشتن سنت عزاداری با روال اجرایی برنامه های هفتگی، ماهانه و یا مناسبتی فعالیت می نماید.


هیئت انصارالمهدی(عج) می تواند الگویی ناب از یک تجمع مومنانه را ارائه دهد و نمونه ای بسیار زیبا و هنرمندانه از آمیختگی «شور و شعور» و پیوند «معرفت و محبت» را با «اطاعت» تجلی سازد.
هیئت انصارالمهدی(عج) می تواند تبدیل به قرارگاهی شود که سربازان عاشورایی آن، با «تربیت حماسی» مهیّای جانبازی در پیشگاه قدوم عزیزی باشند که صدای گام های او به گوش می رسد .
در این طرح بر آنیم با توجه به تأکید دین مبین اسلام مبنی بر لزوم نظم در کارها و اهمیت بیشتر آن در کارهای مذهبی، نسبت به ترسیم نقشه عملیاتی در این خصوص، بسیار ظریف تر، دقیق تر و با تأمل بیشتر اقدام نماییم. این تدابیر به معنای مقابله با ابتکارهای استانی نمی باشد، بلکه به منزله ایجاد وحدت رویه و هماهنگی تشکیلاتی است که از ضروریات یک تشکل اسلامی و انقلابی است. ان شاء الله این هیئت ها به صورت منسجم و هماهنگ با سرفصل های تنظیم شده و مطابق نیاز روز در سراسر کشور حرکت کنند.

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

جلسه هیئت

جلسه هفتگی هیات انصارالمهدی(عج) برادران شهرستان بیرجند برگزار شد

به گزارش روابط عمومی هیئت انصار المهدی استان خراسان جنوبی، جلسه هفتگی هیات انصارالمهدی(عج) برادران شهرستان بیرجند با حضور اعضا فعال انجمن اسلامی در محل هیئت انصارالمهدی استان برگزار شد.

در ابتدای جلسه آقای میلاد پورسلطانی از فارغ التحصیلان اتحادیه ذیل موضوعات حق گرایی، اخلاص و ماهیت وجودی هیأت دانش آموزی انصارالمهدی (عج) به ایراد سخن پرداخت.

وی با اشاره به بیانات حضرت آقا در دیدار با مساجد به ملاک های جذب پرداخت و مراد از جذب قلب و ذات جوان که عطشی به حق دارد و حق جوست بیان شد و به اینکه ذات فطرت آدمی حق گراست اشاره ای شد.

وی همچنین به یکی از نام های خدا به نام حق المبین اشاره کرد و بیان داشت که اسلام از ریشه ی سلم آمده یعنی تسلیم شدن در برابر خدا و اسلام یعنی تسلیم در برابر حق و این همان حق گرایی است و مسلمانی یعنی حق گرایی؛ پس در همین راستا نیاز است که باطل را هم بشناسیم.

پورسلطانی در ادامه خاطر نشان کرد که در مقابل حق گرایی، تقلید گرایی را داریم به این معنا که ما مطیع محیط پیرامون شویم و دائماً رنگ عوض کنیم.

وی مسئله ی بعدی را تعصب گرایی از گرایش های باطل عنوان کرد و گفت: تعصب گرایی از گرایش های باطل به مثابه این است که اولین مطلبی که انسان شنید تقلید کند این به این علت است که عقل به وسیله ی تعصب و دلبستگی به حاشیه می رود و آدمی تفکر نمی کند.

در ادامه مسئله ی منفعت گرایی مورد بررسی قرار گرفت و عنوان شد که حق گرایی در مقابل منفعت گرایی قرار دارد و حق گرایی گاه گاهانه این است که انسان بعضی اوقات در زمره ی بچه های اهل حق باشد.

از دیگر موضوعات بررسی شده موضوع اخلاص بود یعنی خالص کردن چیزی برای چیز دیگر. وی اخلاص را این گونه تشریح کرد که تمام وجود آدمی که ناشی از رفتارها و نیت ها و قصدهای اوست برای خدا باشد و در یک کلام حق گرایی در عمل برابر با اخلاص است.

وی در ادامه در باب ماهیت وجودی هیأت دانش آموزی انصارالمهدی (عج) ۲ وظیفه را بیان کرد که یکی از این دو وظیفه این است که در زمان غیبت امام زمان (عج) از نائب ایشان اطاعت کنیم و در زمان ظهور آماده باشیم و خودمان را آماده کنیم.

وی در پایان هم عناصر هیأت را سخنران، مداح و فضای انسانی و غیر انسانی عنوان کرد و گفت: هیأت باید معنویت، عشق، اخلاص و ویژگی های برتر اخلاقی را به افراد تزریق کند؛ باید در هیات از یکدیگر تأثیر بگیریم؛ در هیأت باید عقاید صحیح مذهبی و سیاسی شکل بگیرد؛ در هیأت باید بصیر شویم و این که می خواهیم به کجا برویم مهم است و باید علم به راه پیدا کنیم.

از دیگر برنامه های هیات انصارالمهدی(عج) قرائت زیارت آل یاسین توسط مربی قرارگاه و دانش آموز انجمنی بود.

در پایان هم دانش آموزان انجمنی هیات انصارالمهدی(عج) در مصیبت و عزای امام حسین(ع) به سینه زنی پرداختند.

تصاویر

  • ۹۷/۰۵/۲۷
  • ansaralmahdibrj

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">